Kennelträff 12 sept 2009 i Beth

Så var det dax för den årliga kennelträffen. 18 hundar + familjer kom till en välplanerad dag i Beth. Vädergudarna var på vår sida och bidrog med sol och höstvärme. Det var en riktigt lyckad dag med trevliga människor, roliga aktiviteter och alla dessa underbara Tollare. Man ska väl egentligen inte jämföra sin hund med andras, men det är omöjligt att undvika. Det blir alltid massor av hundsnack och jämförelser och det är så kul att få prata av sig med likasinnade hundtokiga Tollarälskare!
  


Här har vi precis ankommit och inväntar instruktioner från Solgerd, kennelmor.


Denna dag bjöd på tipspromenad och tävlingsaktiviteter i form av 5 stationer:

1. Apportering 2. Slalom 3. Hopp över hinder 4. Ställande under gång 5. Hundrace



Apporteringen borde ha fungerat bättre! Kanske var Nicke nervös? :)


Slalom har vi också tränat på förr, det gick jättebra!


Hopp likaså.


Men Ställande under gång, en katastrof.
Jag har tyckt att detta moment har varit svårare att träna in med Jack och därför har jag helt enkelt struntat i det. Hmmf, det retar mig att jag är så bekväm. Jag ska läsa på lite om hur jag ska lägga upp träningsmomentet och sen ska vi klara detta! jädrar i mig..


Sista stationen var Hundrace, det hade jag aldrig hört talas om tidigare. Det gällde helt enkelt att locka till sig sin hund och få den att springa så fort som möjligt. Först springer husse/matte i väg och efter några sekunder släpps hunden. Det har alltid varit svårt att få Jack att ge järnet om det inte springer ett rådjur framför, så detta får vi träna.



Solgerd hade dukat upp rejält med jättegott fika. Här fick vi reda på dagens resultat i tipsrunda och aktiviteter. Det gick inte superbra för Jack m familj... Vi vann pris i tipsrundan men hade inte en chans för alla jätteduktiga hundar + förare i de olika tävlingsstationerna.



Här har vi avslutningsvis 4 söta syskon från J-kullen, Jack, Jackie, Elsa och Cole.

Dessa underbara tollare...

Tack Solgerd och Göran för denna lyckade dag!

Kommentarer
Postat av: Veronica Christensson, Göteborg

Åh,så härliga bilder! Vilken fantastisk dag! Det är alltid kul att träffa vovvar av samma ras ;) och tyvärr finns det ju alltid något att öva på.......

2009-10-06 @ 13:45:32
URL: http://www.nogg.se/lisabet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0