Jack är kär

Om vi inte räknar med hans flock så har han 3 kärlekar:

1. Cilla som är grannens schäfer... och två kuddar.
 
Dessa två kuddar ligger på vår säng, de är stora, luddiga och lila. Han drar omkring på dessa kuddar i huset och slösar så oerhört (tycker jag) av sin kärlek till dessa två fluffiga tingestar. Han vill absolut ha dessa stora kuddar i sin bädd som finns i hallen, kuddarna fyller bokstavligt talat hela hallen. Skulle någon "gud förbjude" hämta en kudde för att ha den som stöd när denne tittar på tv, så blir Jack förtvivlad. Han vill aldrig stöta sig med någon så han smyger fram och drar sakta bort kudden för att sen springa iväg och "gömma" den. Jippie, kudden är "räddad". 

När han ska sova så bäddar han med dessa kuddar i flera minuter för att slutligen välja ut en som han sen lägger sig och "kramar".

Mitt problem är att jag tycker kuddarna börjar bli slitna. Skulle verkligen vilja byta ut dem, nu. Det går ju inte, Jack blir ju förtvivlad... Är jag fjompig? Barna brukar säga att de har bara fått hälften av min omsorg jämfört med Jack. Det stämmer självklart inte, men han är faktiskt min lille pojk. hmm, detta är ett I-landsproblem men dock ett litet problem.


Jack har dragit ut kudden i köket och matte vill vara med och mysa.
Det var naturligtvis inte uppskattat, man ska vara två, inte tre när
det ska mysas tycker han. Jack och kudden drog vidare sen ut till hallen... 


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej!

Vilken härlig blogg Jack har. :-) Jag har gjort en länk på min sida, hoppas att det inte gjorde något. Ska vi ta och träna någon dag? Jobbar kväll nästa vecka onsdag-fredag. Tänkte om du ville ha hjälp med ställandet.;-) Det här med kärlek tycker jag att jag känner igen från pappa i den åldern. Tror nog att du måste markera ändå att kuddarna är dina och inte hans. Men en ledsen och bekymrad tollarblick är svår att motstå. Men problemet kan bli större om du inte gör något åt det nu. Vi kan väl höras? Så ska jag se om vi inte kan hitta någon lösning.

Kram

Anna-Karin och pappa Nemo samt övrig familj

2009-10-20 @ 13:59:34
URL: http://www.djurhalsa.se
Postat av: Veronica & Lisabet

Hahaha....underbart söt, men som sagt, det kan bli ett problem där ;) Lisabet har haft samma med pipleksaker, särskilt mjuka sådana. Typiskt tikar efter löp. Har helt sonika tagit bort dem. Hon får ha dom men bara reglerad tid av mig. Från lek till att bli totalt insnöad är bara 10 minuter emellan......

Klart dom måste få träffas någon gång ;)

2009-10-22 @ 09:02:06
URL: http://www.nogg.se/lisabet
Postat av: Veronica & Lisabet

Halloj! Hur har det gått med kuddarna ;) ?

2009-11-04 @ 13:59:08
URL: http://www.nogg.se/lisabet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0